Content marketing – dlaczego warto budować własny content?

Pisać może każdy – lepiej lub gorzej. Codziennie do internetu trafiają setki mniej lub bardziej wartościowych treści. Oczywiście nie do wszystkich jesteśmy w stanie dotrzeć. Wynika to przede wszystkim z naszych zainteresowań, ale również filtrowania informacji przez system. Większość z nich ginie w chwili dodania. Na tym właśnie polega siła content marketingu. Najważniejszym elementem tego działania jest odpowiednie formułowanie treści oparte na konkretnej strategii.

Strategia content marketingowa

Treść, by mogła przetrwać musi być atrakcyjna i na tyle przydatna, by zainteresować odbiorcę. Dlatego tak ważna jest wspomniana strategia, czyli budowanie contentu zgodnie z przyjętym celem. Każdy komunikat powinien być zaplanowany i skonstruowany w sposób, który pozwoli czytelnikowi na niego trafić. Mowa o słowach kluczach niezbędnych do pozycjonowania danej strony. Zawartość odpowiednich fraz i spójność tematyczna, wpływają na optymalizację jej współczynnika konwersji. Wiąże się to z pozyskiwaniem na niej ruchu, o który szczególnie walczą sklepy internetowe.

Content generuje sprzedaż

Dobrze skonstruowane treści przygotowane w oparciu o brief, pełnią rolę doradcy klienta. Ich zadaniem jest w pierwszej kolejności zaintrygowanie go, następnie rozwianie wątpliwości, a ostatecznie sprzedaż. Opisy produktów na stronie nie mogą być tylko pustymi treściami. Powinny pobudzać wyobraźnię, a nawet być narzędziem sprzedażowym. Dlatego źródłem skutecznego content marketingu jest skrupulatnie skonstruowany brief. Na tej podstawie agencja tworzy treści. Dookreślona grupa docelowa, jej zainteresowania, pochodzenie oraz status społeczny są decydentami w kwestii doboru tematyki, słownictwa oraz stylu tekstu.

Przewaga nad konkurencją

Wartościowy content to taki, który jest unikatowy i do którego się wraca. Siłą marki w tym wypadku są właśnie słowa. Konkurencja chwyta się różnych technik, by zwrócić uwagę konsumenta. Oryginalna treść marketingowa, może dać firmie przewagę nad innymi. Konsumenci są coraz bardziej wyczuleni na czyste przekazy reklamowe. W wielu przypadkach w ogóle już na nie reagują. To jest właśnie czas dla wartościowego komunikatu. Dzięki niemu marka potwierdza swoją wiarygodność. Poza inwazyjnym przekazem stricte sprzedażowym, daje z siebie dużo więcej. Tworzy tym samym wokół siebie grono lojalnych odbiorców.

Każda marka by stać się zauważoną potrzebuje konkretnych argumentów. Kształtowanie wizerunku w sieci to proces długotrwały i kilkuetapowy. Im więcej narzędzi marketingowych pracuje na jej postrzeganie, tym większa szansa na skuteczność. Aktywności promocyjnych w XXI wieku nie brakuje. W większości z nich podstawą jest właśnie content. By rzeczywiście przynosił efekty, musi być spójny i wynikać ze strategii. Treści marketingowe powinny opierać się o konkretny plan działań. Tylko w ten sposób jest szansa że dotrą do odpowiednich osób w odpowiednim czasie.

Click to rate this post!
[Total: 4 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *