Czym jest marketing treści?

Marketing treści jest bardzo ważnym elementem budowania wizerunku marki w sieci i tworzenia relacji z jej klientami. Wiele firm zauważa jak ważna w dzisiejszych czasach jest wartościowa treść. Co mogą potwierdzać zwiększająca się ilość miejsc pracy w firmach, czy coraz to nowe narzędzia wykorzystywane do content marketingu. Ta nowa technika opiera się głównie na kontakcie z klientem, czyli rozmowie, zabawie i spotkaniach firmy z odbiorcami w sieci, głównie w social mediach. Dzięki tym czynnością tworzy się społeczność wokół marki, która chętnie do niej wraca i poleca ją znajomym i bliskim. Czym jest marketing treści i jakie płyną z niego korzyści?

Czym jest marketing treści?

Czym jest content marketing

Marketing treści inaczej content marketing to działania podejmowane przez firmy w celu pozyskania nowych klientów, poprzez tworzenie wartościowych i interesujących treści dopasowanych do potrzeb i wymagań jakie posiadają klienci. Content marketing to także szukanie innych wartościowych treści w Internecie, które zostały stworzone przez innych. Po dokonaniu odpowiedniego researchu są one selekcjonowane i posyłane dalej. Marketing treści w takim razie to:

  • tworzenie własnych wartościowych treści,
  • przyciąganie i utrzymywanie uwagi,
  • zdobywanie zaangażowania i lojalności klientów

Co ważne samo tworzenie contentu nie wystarczy, jest go bardzo dużo w sieci. Internet jest świetnym narzędziem, które daje możliwość poznawania swoich odbiorców, ich problemów, oczekiwań, wymagań, a następnie dopasowanie do tych zdobytych informacji ciekawych i wartościowych treści. Odpowiednie dopasowanie ich do społeczności będzie skutkowało większym zaangażowaniem i zainteresowaniem.

Przykładowymi narzędziami jakie wykorzystywane są przez marketing treści są: artykuły, podcasty, e-booki, wideo, webinaria, blogi, social media, newslettery, raporty, infografiki i tak dalej. Dużą zaletą content marketingu jest właśnie wykorzystanie dużej ilości form nośników. Mimo tego, że marketing treści niezaprzeczalnie przynosi wiele korzyści to jednak wciąż niektóre z firm nie korzystają z tej techniki. Mogą być dwie przyczyny takiego stanu rzeczy, firmy albo nie wiedzą dokładnie czym jest marketing treści albo wierzą w nieprawdziwe informacje na jego temat.

Content marketing – dlaczego warto budować własny content?

Marketing treści ma wiele zalet i jeśli jego strategia zostanie odpowiednio zaplanowana i przeprowadzona, może przynosić firmie wiele korzyści. Co można zyskać dzięki takim działaniom?

  • Dobre treści generują sprzedaż – oczywiście muszą być one wartościowe i dopasowane do odbiorcy, jeśli tak właśnie będzie staną się one swego rodzaju doradcą dla nich i pomogą im szybciej podjąć decyzje. Opisy produktów powinny więc pobudzać wyobraźnie, intrygować, rozwiewać wszelkie wątpliwości i w końcu, sprzedawać. Na samym początku niezbędne jest dokładne określenie grupy docelowej, jej zainteresowań, płci, statusu społecznego i tak dalej, to właśnie te czynniki pozwolą odpowiednio dopasować tematykę i używany język do swoich odbiorców.
  • Wartościowy content zbuduje przewagę konkurencyjną – w sieci jest bardzo dużo treści, które rzadko kiedy są wartościowe. Czyste przekazy reklamowe już mocno zmęczyły odbiorców i sprawiły, że przestali oni w ogóle zwracać na nie, uwagę. Warto więc stworzyć taki content, który będzie unikatowy i będzie zachęcał klienta do wracania do niego. Dzięki wartościowym komunikatom marka może zwiększyć swoja wiarygodność i zgromadzić wokół siebie grono lojalnych klientów.

Innymi zaletami jakie płyną z używania content marketingu jest:

  • Zwiększanie ruchu na stronie internetowej
  • Pozyskiwanie nowych klientów
  • Podkreślanie zalet i unikatowych cech jakie posiada marka i co wyróżnia ja na tle konkurencji
  • Promocja marki, jej produktów lub usług
  • Zwiększenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania

W jaki sposób powiązany jest marketing treści z SEO?

Tworzenie treści, które będą później publikowane w sieci, powinno uwzględniać algorytm jaki w tej wyszukiwarce działa. Chodzi tutaj o odpowiednią optymalizację danych teksów. Modyfikacja tych treści opiera się głównie na:

  • Dodawania odpowiednich nagłówków tekstom
  • Używanie odpowiednich słów kluczowych
  • Dodawanie linkowania wewnętrznego
  • Tworzenie nowych treści

Wszystkie te działania sprawiają, że dana strona będzie wyżej pozycjonowana, a co za tym idzie zwiększy się jej ruch.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *