Marketing treści jest bardzo ważnym elementem budowania wizerunku marki w sieci i tworzenia relacji z jej klientami. Wiele firm zauważa jak ważna w dzisiejszych czasach jest wartościowa treść. Co mogą potwierdzać zwiększająca się ilość miejsc pracy w firmach, czy coraz to nowe narzędzia wykorzystywane do content marketingu. Ta nowa technika opiera się głównie na kontakcie z klientem, czyli rozmowie, zabawie i spotkaniach firmy z odbiorcami w sieci, głównie w social mediach. Dzięki tym czynnością tworzy się społeczność wokół marki, która chętnie do niej wraca i poleca ją znajomym i bliskim. Czym jest marketing treści i jakie płyną z niego korzyści?
Czym jest marketing treści?
Marketing treści inaczej content marketing to działania podejmowane przez firmy w celu pozyskania nowych klientów, poprzez tworzenie wartościowych i interesujących treści dopasowanych do potrzeb i wymagań jakie posiadają klienci. Content marketing to także szukanie innych wartościowych treści w Internecie, które zostały stworzone przez innych. Po dokonaniu odpowiedniego researchu są one selekcjonowane i posyłane dalej. Marketing treści w takim razie to:
- tworzenie własnych wartościowych treści,
- przyciąganie i utrzymywanie uwagi,
- zdobywanie zaangażowania i lojalności klientów
Co ważne samo tworzenie contentu nie wystarczy, jest go bardzo dużo w sieci. Internet jest świetnym narzędziem, które daje możliwość poznawania swoich odbiorców, ich problemów, oczekiwań, wymagań, a następnie dopasowanie do tych zdobytych informacji ciekawych i wartościowych treści. Odpowiednie dopasowanie ich do społeczności będzie skutkowało większym zaangażowaniem i zainteresowaniem.
Przykładowymi narzędziami jakie wykorzystywane są przez marketing treści są: artykuły, podcasty, e-booki, wideo, webinaria, blogi, social media, newslettery, raporty, infografiki i tak dalej. Dużą zaletą content marketingu jest właśnie wykorzystanie dużej ilości form nośników. Mimo tego, że marketing treści niezaprzeczalnie przynosi wiele korzyści to jednak wciąż niektóre z firm nie korzystają z tej techniki. Mogą być dwie przyczyny takiego stanu rzeczy, firmy albo nie wiedzą dokładnie czym jest marketing treści albo wierzą w nieprawdziwe informacje na jego temat.
Content marketing – dlaczego warto budować własny content?
Marketing treści ma wiele zalet i jeśli jego strategia zostanie odpowiednio zaplanowana i przeprowadzona, może przynosić firmie wiele korzyści. Co można zyskać dzięki takim działaniom?
- Dobre treści generują sprzedaż – oczywiście muszą być one wartościowe i dopasowane do odbiorcy, jeśli tak właśnie będzie staną się one swego rodzaju doradcą dla nich i pomogą im szybciej podjąć decyzje. Opisy produktów powinny więc pobudzać wyobraźnie, intrygować, rozwiewać wszelkie wątpliwości i w końcu, sprzedawać. Na samym początku niezbędne jest dokładne określenie grupy docelowej, jej zainteresowań, płci, statusu społecznego i tak dalej, to właśnie te czynniki pozwolą odpowiednio dopasować tematykę i używany język do swoich odbiorców.
- Wartościowy content zbuduje przewagę konkurencyjną – w sieci jest bardzo dużo treści, które rzadko kiedy są wartościowe. Czyste przekazy reklamowe już mocno zmęczyły odbiorców i sprawiły, że przestali oni w ogóle zwracać na nie, uwagę. Warto więc stworzyć taki content, który będzie unikatowy i będzie zachęcał klienta do wracania do niego. Dzięki wartościowym komunikatom marka może zwiększyć swoja wiarygodność i zgromadzić wokół siebie grono lojalnych klientów.
Innymi zaletami jakie płyną z używania content marketingu jest:
- Zwiększanie ruchu na stronie internetowej
- Pozyskiwanie nowych klientów
- Podkreślanie zalet i unikatowych cech jakie posiada marka i co wyróżnia ja na tle konkurencji
- Promocja marki, jej produktów lub usług
- Zwiększenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania
W jaki sposób powiązany jest marketing treści z SEO?
Tworzenie treści, które będą później publikowane w sieci, powinno uwzględniać algorytm jaki w tej wyszukiwarce działa. Chodzi tutaj o odpowiednią optymalizację danych teksów. Modyfikacja tych treści opiera się głównie na:
- Dodawania odpowiednich nagłówków tekstom
- Używanie odpowiednich słów kluczowych
- Dodawanie linkowania wewnętrznego
- Tworzenie nowych treści
Wszystkie te działania sprawiają, że dana strona będzie wyżej pozycjonowana, a co za tym idzie zwiększy się jej ruch.
Najnowsze komentarze