Dlaczego warto zainwestować w marketing szeptany?

W czasach gdy konsument traci rozeznanie co jeszcze jest reklamą, a co już nie, coraz trudniej wyróżnić się na tle konkurencji. Jak mają się do tego działania w ramach marketingu szeptanego? Ich skuteczność i ogromny potencjał zależy przede wszystkim od strategii i jej realizacji.

Co to jest marketing szeptany?

Tradycyjna kampania buzz marketingowa to forma promocji z wykorzystaniem komentarzy i opinii udostępnianych w sieci. Ich efektywność zależy przede wszystkim od contentu i miejsc publikacji. Jednym z największych grzechów marketingu szeptanego jest spamowanie. Takie działanie nie tylko nie przynosi kampanii zakładanych celów, ale może być nawet szkodliwe dla wizerunku marki. Buzz marketing ma za zadanie wywoływać dyskusje, budować interakcje, a w ostatnim etapie zaciągnąć konsumenta na półkę w sklepie. Marketing rekomendacji może być piekielnie skuteczny o ile rzeczywiście jest właściwie prowadzony.

Skuteczność marketingu szeptanego

Podstawą dobrej kampanii buzz marketingowej jest brief. Dookreślona grupa docelowa, zasięgi i ocele pozwolą optymalnie dopasować do niej kanały komunikacji, a w końcowym etapie rzetelnie podsumować efekty. Nowoczesny konsument oczekuje od marki uwagi. Chce czuć się wyjątkowo i oczekuje reagowania na swoje potrzeby. Gdy brand jest głuchy na jego ‘wołanie’, nie ma szans aby ‘wkupić’ się w jego łaski. Głos należy przecież do konsumenta!

Czasami warto pozwolić mu go zabrać, by w odpowiedniej chwili zareagować. Właśnie to jest idealny moment na uruchomienie kampanii buzz marketingowej. Nieinwazyjna rozmowa na wyselekcjonowanych kanałach internetowych, pozwala dotrzeć komunikatom do zainteresowanej grupy docelowej. W ten sposób machina zaczyna pracować. Poczta pantoflowa pod współczesnym określeniem sharowania nie ma sobie równych. Dzięki niej komunikat dociera głębiej i głębiej, a kolejne udostępnienia budują zasięgi nawet dwukrotnie wyższe od zakładanych w briefie.

Dlaczego warto inwestować w marketing szeptany?

Szeptanki są jedną z tańszych form aktywności promocyjnej. Niewielkim kosztem marka dociera do tysięcy odbiorców z różnych stron świata. Odpowiednio sformułowany content może stać się nawet motorem napędowym całej sprzedaży. Dlatego tak ważny jest wybór odpowiedniej agencji specjalizującej się stricte w działaniach real time marketingowych. Stały kontakt z konsumentem jest kluczowy w tego rodzaju działaniach. Tutaj nie ma miejsca na zwłokę, reakcja musi być natychmiastowa, by stale pracować na pozytywny wizerunek marki.

Jak widać zakres działań marketingu szeptanego jest bardzo szeroki. Świetnie sprawdzi się niemalże w każdej branży, poczynając od spożywczej przez kosmetyczną, a kończąc na budowlanej. To kanał promocji, który stale się rozwija. A jeśli jest właściwie prowadzony, może przynieść efekty na skalę dużo wyższą niż się spodziewano.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *