Jak powinien reklamować się farmaceuta?

Jak powinien reklamować się farmaceuta? Wydawać by się mogło, że apteka to – bądź co bądź – miejsce które, cieszy się dosyć dużą popularnością i podobnie jak sklepy spożywcze, może liczyć na duże grono klientów. W końcu medykamenty najpewniej jest kupować właśnie tam. Poza tym nigdzie indziej nie dostaniemy tych przepisanych na receptę. Każdego roku przychodzi też sezon, podczas którego wzmaga się liczba przeziębień oraz zachorowań na grypę. Wówczas apteki są oblegane. Nawet jednak najlepiej prosperujący biznes potrzebuje reklamy, tym bardziej, kiedy konkurencja nie śpi. Jak powinien reklamować się farmaceuta? Są na to sposoby i warto poznać kilka z nich!

w jaki sposób powinien reklamować się farmaceuta

Własne miejsce w sieci, czyli strona internetowa

Są takie branże, dla których witryna w sieci to absolutne must have i może być ona bardziej lub mniej rozbudowana. Jeśli zależy nam na przyciągnięciu klientów do sklepu stacjonarnego, wtedy sprawdzi się one page. Natomiast, jeśli zamierzamy sprzedawać produkty także online, to wówczas warto podpiąć sklep do strony. Witryna w sieci to jedno z tych podstawowych miejsc, gdzie może reklamować się farmaceuta, aby jednak zwiększyć na niej ruch, warto pomyśleć także o innych rozwiązaniach…

Blog z ciekawymi informacjami

Nie wszystkie treści dobrze wyglądają na stronie internetowej, ale na blogu zmieści się wszystko, co tylko chcemy przekazać. Można postawić na, chociażby edukację klientów, czy przedstawienie wartości konkretnych produktów, ich porównanie itd. To na pewno wzbudzi zaufanie i poszerzy dotychczasowe grono odbiorców.

Wykorzystanie potencjału platform social media

To obecnie bardzo popularny i skuteczny sposób na dotarcie do nowych odbiorców. Konto na Facebooku czy Instagramie ma dziś niemal każdy. Podobnie też profile firmowe zamieszcza tam coraz większa ilość przedsiębiorców, także właściciele aptek. Social media pozwalają na szybki kontakt z wykorzystaniem, chociażby Messengera. Za ich pomocą z powodzeniem więc może reklamować się farmaceuta.

YouTube – miejsce, gdzie może reklamować się farmaceuta

Nie od dziś wiadomo, że treść zawarta w przekazie innym niż tekstowym, jest lepiej przyswajana i zostaje na dłużej w świadomości odbiorcy. To dlatego, gdy chcemy np. porównać skład i działanie dwóch suplementów diety, to wolimy obejrzeć ich recenzję niż czytać to samo na stronie internetowej. Wykorzystując potencjał YouTube, na którym z powodzeniem może reklamować się farmaceuta da się np. uatrakcyjnić treści, które znajdują się na blogu.

Sprytnie wykorzystany marketing szeptany

To kolejna możliwość promocji apteki. Siłą marketingu szeptanego jest to, że przecież wszyscy lubimy o czymś mówić, a cała sztuka polega na tym, żeby mówić tak, aby odbiorcy zainteresowali się daną rzeczą bez jednoczesnego zachęcania ich do jej kupna. Dobrze poprowadzony marketing szeptany to jeden z tańszych sposobów na zwiększenie zainteresowania daną rzeczą i finalnie zysków.

jak powinien reklamować się farmaceuta

Błędy w marketingu farmaceutycznym – jak ich uniknąć?

Pewne potknięcia zdarzają się każdemu, jednak branża farmaceutyczna jest na nie bardziej wyczulona. Obecnie coraz więcej leków bez recepty można kupić w popularnych supermarketach i to tam głównie są one reklamowane często ze szkodą dla samych klientów, gdyż chodzi o to, żeby kupić ich jak najwięcej, nieważne czy tego potrzebujesz, czy nie. Jednak to marketing internetowy jest bardziej wyczulony na błędy, a niektóre z nich są wręcz ”niewybaczalne”. Obostrzenia w marketingu farmaceutycznym. Czego NIE wolno robić?

Tak, jak postawienie leku przeciwbólowego w pobliżu stoiska alkoholowego w sklepie, który zabieg to sugeruje, aby sięgnąć po niego szczególnie w przypadku bólu głowy znanego każdemu, kto przesadzi z ilością wypitego alkoholu, jest faux-pas, tak kopiowanie treści (w Internecie wiele opisów wygląda podobnie, szczególnie gdy mamy do czynienia z tym samym lekarstwem), pisanie czegoś, co mija się z prawdą i polecanie tego albo nakłanianie do zakupu w przypadku popularnej ”szeptanki” to istne grzechy główne marketingu internetowego. W ten sposób można bardzo łatwo stracić zaufanie klientów i o wiele trudniej jest je później odzyskać…

Jak powinien reklamować się farmaceuta — podsumowanie

Internet stwarza wiele możliwość do promocji własnej działalności. W jednym przypadku lepiej sprawdzi się strona internetowa, a w innym konto na Facebooku. Niemniej jednak nic nie przebije dobrego content marketingu. Odpowiednio dobrane treści nie tylko bowiem zwiększą zainteresowanie klientów, ale również poprawią widoczność naszej strony w przestrzeni wirtualnej.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *