Mnogość kanałów komunikacji z potencjalnymi klientami sprawia, że działania marketingowe mogą być wyjątkowo kosztowne, jeśli się ich odpowiednio nie zaplanuje. Warto w pierwszej kolejności skoncentrować się na tej reklamie, która przynosi najwięcej korzyści. Wtedy jest to swego rodzaju udana inwestycja niż eksperyment budzący wiele wątpliwości, jeśli chodzi o jego skuteczność. Na jaką formę promocji opłaca się więc przeznaczyć swój budżet?
Jeśli ważne jest zwiększenie sprzedaży tu i teraz…
Na ogół planując kampanię marketingową, ważne jest, by zwiększyć sprzedaż jak najszybciej, czyli na „tu i teraz”. W takim przypadku najlepiej sprawdza się zwykle reklama na social mediach. Można bowiem liczyć na to, że na zamieszczony post na przykład na Facebooku, czy na Instagramie użytkownicy tych portali społecznościowych zareagują bardzo szybko, czyli w przeciągu do jednego-dwóch dni.
Kiedy warto promować się na social mediach?
Jeśli planuje się przedstawić swoją firmę w ciekawy sposób, a jednocześnie wprowadza się nowy produkt lub oferuje obniżkę cen, reklama na social mediach może przynieść wiele korzyści. Trzeba jednak liczyć się z tym, że samo dodawanie postów nie wystarczy, by przekuć to na realny zysk. Internauci, którzy skupiają się wokół portali społecznościowych chcą mieć kontakt. Dlatego warto zaangażować się również w odpisywanie na komentarze, co wpłynie na pozytywne postrzeganie marki.
Promując się na social mediach, nie można zawiesić takiej działalności, dlatego też opłaca się obrać dobrą strategię pod względem finansowym. Przykładowo, kiedy pojawia się nowość w ofercie, zamieszczać wtedy więcej postów, a kiedy nie dzieje się nic nadzwyczajnego mniej, ale za to odnoszące się w ciekawy sposób do produktów.
E-mailing – reklama, która działa na dłuższą metę
Może się tak zdarzyć, że ktoś z bazy mailingowej, kto otrzyma wiadomość e-mail po raz pierwszy, od razu sięgnie po produkt opisany w takiej ofercie. Przeważnie jednak taka forma promocji działa na innej zasadzie. Tak naprawdę coraz częściej odchodzi się od promowania swojej oferty bezpośrednio w tych wiadomościach.
Potencjalni klienci są już bowiem mocno poirytowani faktem, że codziennie ze swojej skrzynki muszą usuwać mnóstwo reklam. Jeśli i w mailach mieliby otrzymywać reklamę w czystej postaci, takie wiadomości byłby szybko kasowane. By się przed tym uchronić, treści maili mają jedynie zachęcić do odwiedzenia strony. W ten sposób potencjalny klient sam może zdecydować, czy po przeczytaniu opisu, o jakim mowa w mailu wróci do swoich codziennych zajęć, czy jednak zdecyduje się skorzystać z oferty.
Jest to więc najczęściej forma promocji, która daje bardzo dobre wyniki w dłuższej perspektywie. Przez cały czas jednak buduje się relacje z odbiorcami, którzy zapisali się na listę. Dzięki temu nawet jeśli strona docelowa, do jakiej prowadzą odnośniki w takich wiadomościach, nie jest wysoko w wyszukiwarce Google, osoba zainteresowana i tak na nią zajrzy.
Mailing sprawdza się na każdym etapie lejka sprzedażowego, a także już po tym, jak klient dokona zakupu. Można go informować o aktualnościach, o dodatkowych akcesoriach, czy powiązanych produktach z tym, które zamówił.
Widoczność w wyszukiwarce Google wciąż jest w cenie
Algorytmy wyszukiwarki Google z czasem się zmieniają. Nie zmienia się wciąż to, że to właśnie za jej pośrednictwem internauci najczęściej trafiają na stronę. Nie można więc zlekceważyć tak potężnego filaru promocji, jakim jest obecność w tej wyszukiwarce (najlepiej w top 5 lub wyżej). Są różne sposoby działań SEO, które przynoszą dobre i długotrwałe efekty. Jest tak, gdy zaangażowanie w takie działania jest cały czas na tym samym poziomie.
Jednym z bardziej skutecznych sposobów, jest promowanie się na tak zwane frazy z długiego ogona. To wyrażenie składające się z co najmniej trzech słów. Im dłuższe jest wyrażenie, tym mniej konkurencyjnych stron będzie się na nie promować. Tym mniej w związku z tym się za nie zapłaci. Jednocześnie przynoszą bardzo dobre efekty, jeśli chodzi o wyniki sprzedaży, ponieważ najczęściej osoby, które wyszukują po takich frazach to internauci, którzy chcą skorzystać z oferty już w tej chwili.
Reklama internetowa to moim zdaniem teraz najlepszy sposób promocji. Mnóstwo mozliwości, różne kanały, różne ceny. Przyda się wszystkim branżom.