Sytuacja, z którą mierzymy się od ponad roku, jest swego rodzaju ewenementem. Oddziałuje w dużym stopniu zarówno na nasze życie społeczne, jak i gospodarcze. Obserwujemy zmiany zachodzące w takim tempie, jak jeszcze nigdy wcześniej nie miało to miejsca. Bez wpływu nie zostaje również branża marketingowa. Można zaobserwować tutaj spore zmiany w komunikacji firm oraz zwiększenie ich aktywności reklamowej i działań PR. Jak sprawa wygląda w przypadku branży medycznej? Czy w ogóle potrzebuje ona marketingu? Odpowiadamy!
Marketing medyczny – co i jak?
W branży medycznej istnieje ogromna konkurencja. Żeby się wybić, trzeba nie tylko oferować usług na naprawdę wysokim poziomie, ale również prowadzić naprawdę profesjonalne działania marketingowe. Jednak jest to nieco utrudnione. Prawo dość restrykcyjnie określa sposób, w jaki placówki medyczne i lekarze mogą się promować. Nie jest to oczywiście niemożliwe. Pomimo wielu restrykcji i ograniczeń, prowadzenie skutecznych i efektywnych działań reklamowych jest możliwe. Mogą one przyczynić się nie tylko do bezpośredniego wzrostu liczby pacjentów, ale również do zwiększenia rozpoznawalności marki i budowania zaufania. Wystarczy do wszystkiego podejść rozważnie i zaufać specjalistom z branży.
Branża medyczna a marketing w pandemii
Pandemia koronawirusa na naszych oczach zmienia zasady działania branży medycznej. Wszyscy specjaliści muszą zmierzyć się z sytuacją do tej pory niespotykaną i unikatową na skalę światową. Wiele osób zastanawia się, czy to w ogóle dobry moment na prowadzenie działań marketingowych. Prawda jest taka, że to jest właśnie idealny moment. Zarówno w przypadku placówek, które przeżywają oblężenie, jak i tych, których działalność jest tymczasowo ograniczona. Należy podchodzić do tego oczywiście z dużym wyczuciem i ostrożnością. Aktualnie praktycznie wszędzie panuje ogromny chaos informacyjny. Co rusz wprowadzane i ściągane są kolejne restrykcje. Następują zmiany w sposobie umawiania wizyt czy ograniczenia ilości przyjmowanych pacjentów. Ważne, by przy decydowaniu się na działania marketingowe na bieżąco analizować zmiany i obecną sytuację. Tylko dzięki takiemu zachowaniu uda się odnieść sukces i osiągnąć zamierzone cele.
Działania marketingowe w branży medycznej – na czym warto się skupić?
Przede wszystkim rozsądnym zachowaniem będzie przeanalizowanie dotychczasowej strategii marketingowej. Czy ma ona sens w aktualnej sytuacji? Czy kontynuacja działań przyniesie jakieś zyski, czy wręcz odwrotnie, będzie generować straty? Dopiero w następnym etapie należy przejść do planowania nowych, skuteczniejszych form marketingu. Warto rozważyć prowadzenie skutecznej komunikacji zewnętrznej z pacjentami. To zapewni im poczucie bezpieczeństwa i zwiększy zaufanie. Im rzetelniejszy i jaśniejszy przekaz, tym lepiej. Ludzie chcą wiedzieć, na czym stoją, co ich czeka i w jaki sposób powinni się zachowywać. Warto więc jak najwięcej mówić i pisać o tym, jakie działania zabezpieczające podejmuje placówka. Wiele dobrego przyniesie również uświadamianie pacjentów, w jaki sposób oni sami mogą zachować się w obliczu pandemii. Najważniejsze jest to, by nigdy nie wprowadzać nikogo w błąd i nie powielać nieprawdziwych informacji.
Najnowsze komentarze