Dentysta to lekarz, ale też bardzo często przedsiębiorca. Tak, więc przeważnie prowadzi on mikroprzedsiębiorstwo, które musi na siebie zarabiać i przynosić zyski. W związku z tym powinien prowadzić działania marketingowe, by pozyskać klientów. Branża stomatologiczna jest bardzo specyficzna. Panuje ogromna konkurencja, dodatkowo ludzie często polecają dany gabinet swoim znajomym. To jednak nie jest wystarczające, trzeba więc spróbować metod marketingowych, które może stosować branża stomatologiczna.
Strona internetowa
Firmowa witryna internetowa wydaje się najważniejszym działaniem w promocji gabinetu stomatologicznego. Przede wszystkim powinna ona zawierać wyczerpujące informacje na temat działalności gabinetu. Przykładem tutaj mogą być wykonywane zabiegi czy wyposażenie i sprzęt. W tym wypadku świetnym uzupełnieniem materiałów tekstowych mogą być zdjęcia z wnętrz gabinetu, ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnego sprzętu. Ważnym elementem prowadzenia strony jest jej pozycjonowanie. Jej wysoka pozycja w wyszukiwarce sprawi, że liczba osób, które ją odwiedzą i postanowią skorzystać z usług danego gabinetu, będzie dużo większa.
Media społecznościowe
Gabinety dentystyczne mogą też prowadzić swoje profile w mediach społecznościowych. Jest to najlepszy sposób dotarcia do stałych i nowych klientów z bieżącymi informacjami. Mogą to być np. akcje promocyjne, lub informacje o nowych zabiegach wykonywanych w gabinecie. W wypadku social media, wskazana jest publikacja zdjęć, np. zadowolonych klientów i ich uzębienia. Musi to być jednak uzgodnione z pacjentami.
Wizytówka Google i płatne reklamy
Kolejnym sposobem dotarcia do nowych klientów jest stworzenie wizytówki Google gabinetu. Mnóstwo osób, szukając nowego dentysty wpisuje w wyszukiwarce np. „Stomatolog w Szczecinie”. Nazwa danej miejscowości jest tu o tyle ważna, że wyszukiwarka wyświetli gabinety z danego miasta, które mają założoną wizytówkę. Jeśli chcielibyśmy dodatkowo, bardzo skutecznych reklam płatnych, mamy do dyspozycji Google AdWords i Facebook Ads. Pierwsze narzędzie sprawi, że oferta danego gabinetu, będzie się wyświetlała na samym szczycie wyszukiwarki. Z kolei drugie narzędzie gwarantuje nam czasową, intensywną reklamę, którą możemy precyzyjnie zaadresować do konkretnych grup użytkowników.
Marketing szeptany i content marketing
Świetną opcją na dodatkowe działania marketingowe jest internetowy marketing szeptany. Polega on na publikowaniu pozytywnych opinii czy poleceń w mediach społecznościowych lub na forach. Duża ilość wpisów z linkami do strony gabinetu będzie też pozytywnie wpływać na jej pozycjonowanie. Podobne znaczenie będzie miało zastosowanie tzw. content marketingu, czyli publikowaniu tekstów o tematyce stomatologicznej na blogu firmowym, bądź portalach branżowych.
Najnowsze komentarze