Choć Instagram kojarzy się raczej z platformą, na której umieszcza się lekkie i bardziej rozrywkowe treści, to znajduje ona zastosowanie także wśród wielu poważnych branży. Dobrym przykładem jest marketing medyczny, który może odbywać się właśnie za pośrednictwem tego kanału. Tego typu marketing ma jasny, określony cel: pozyskanie potencjalnych klientów.
Marketing medyczny – od czego zacząć?
Stawiając pierwsze kroki na Instagramie, warto, jest zacząć od wyboru rodzaju konta. Wybór nie jest duży, gdyż mamy przed sobą dwie możliwości: konto prywatne oraz konto biznesowe. Nas interesuje to drugie, gdyż tylko na nim możemy w pełni wykorzystać marketing medyczny. Dzięki temu będziemy mogli zamieścić na profilu także bezpośrednie linki do naszej strony internetowej czy innych, ważnych dla nas miejsc.
Korzyści płynące z promowania swojej działalności na Instagramie
Instagram bazuje na obrazie i to on najszybciej dociera do naszego mózgu. W ten sposób łatwiej jest nam zapamiętać istotne informacje, a w medycynie jest ich przecież dużo. To idealna droga do zjednania sobie odbiorców, a więc i zyskania przyszłych pacjentów. Marketing medyczny na Instagramie może być także dobrym pomysłem na przedstawienie siebie – lekarza od bardziej ludzkiej strony…
Czy potrzebny jest mi w ogóle marketing medyczny?
Wydawać by się mogło, że w zestawieniu ”koronawirus a marketing medyczny”, ten drugi wyraźnie przegrywa. Pandemia koronawirusa pokrzyżowała bowiem niejednej firmie wiele planów marketingowych. Nic jednak bardziej mylnego! Marketing medyczny ma teraz swój najlepszy czas i warto wykorzystać jego potencjał, bo jeśli nie teraz, to kiedy? Wiele osób szuka obecnie porad lekarskich w Internecie. Wyprzedźmy ich, stosując umiejętnie marketing medyczny.
Jak i co publikować na Instagramie?
Marketing medyczny to specyficzna forma promocji. I na nią są jednak sposoby. Spróbujmy wpasować się w specyfikę tego miejsca, a jednocześnie pozostańmy wierni własnej działalności. Na pewno warto popracować nad warstwą wizualną profilu. Poza tym publikacja ciekawych infografik, które w przystępny sposób wyjaśnią jakiś problem medyczny, albo odpowiedzą nieco z humorem na nurtujący pacjentów problem, może okazać się strzałem w przysłowiową dziesiątkę.
Podobnie jak zamieszczanie zdjęć załogi albo poszczególnych pomieszczeń znajdujących się w budynku. Jeśli w naszej klinice/przychodni dzieją się jakieś ciekawe wydarzenia, warto o tym poinformować za pomocą Instagrama. Stworzenie cyklu wartościowych i podanych w lekki sposób porad np. ”lekarz radzi” to kolejny sposób na promocję własnej działalności w sieci. Postarajmy się publikować treści w miarę regularnie, pisać w sposób ciekawy i zrozumiały oraz używać odpowiednich hashtagów. Hashtagi to siła napędowa Instagrama.
Najnowsze komentarze