Marketing sensoryczny w aptece to stosunkowo nowa forma działań marketingowych i nie każda osoba odwiedzająca dane miejsce może się zorientować, że ma do czynienia z czymś takim jak marketing sensoryczny w aptece.
Marketing sensoryczny w aptece, czyli właściwie co?
Marketing sensoryczny w aptece to wszelkiego rodzaju działania, które angażują ludzki zmysł: wzroku, zapachu, dotyku, słuchu i smaku. Mają one na celu zbudować pozytywny wizerunek marki i bez wątpienia przyciągnięcia potencjalnych klientów.
Wszystkie barwy apteki
Kolor potrafi bardzo mocna oddziaływać na ludzkie zmysły. Najpierw więc coś widzimy, a później dopiero rozpoznajemy tego kształt czy zapach. Cała siła koloru w aptece polega jednak na tym, aby konkretna barwa kojarzyła się z czymś, co ma dobrą jakość, niską cenę i jest chętnie wybieranym przez klientów. Nie bez znaczenia jest także rozłożenie produktów na półkach. Kolorystycznie powinny sprawiać wrażenie „pełnego stanu” a przedmioty, na których najbardziej zależy sprzedawcy, powinny od razu przyciągać spojrzenie.
Dobre dźwięki
Jak wynika z badań naukowców, relaksacyjna muzyka jest w stanie zatrzymać nas na dłużej w jednym miejscu. To z kolei sprawia, że możemy się przyjrzeć większej ilości rzeczy i potencjalnie wyjść z kilkoma dodatkowymi produktami w torebce.
Pamiętliwy zapach
Charakterystyczny zapach może zapaść w pamięć lepiej niż niejedna opinia czy komentarz na temat apteki. Chętniej też wracamy do miejsc, które dobrze nam się kojarzą. Gra zapachów nabiera szczególnego znaczenia podczas świąt. Wtedy niejedna placówka może pozwolić sobie na zupełnie niecodzienną woń, przywołującą ciepły, domowy klimat…
Moc dotyku
Często zdarza się, że będąc w aptece, sięgamy po jakiś produkt, niby w celu przeczytania pewnych informacji. W rzeczywistości jednak kształt przedmiotu, a także rodzaj faktury może wpłynąć na podjęcie decyzji o zakupie leku.
Marketing sensoryczny w aptece korzyści
Marketing sensoryczny w aptece podobnie jak każda inna forma reklamy, odpowiednio użyta, może przynieść wiele korzyści. Do najważniejszych z nich należy bez wątpienia możliwość wpłynięcie na zachowania konsumentów, przyciągnięcie jego uwagi i w końcu sprawienie, że nie tylko kupi daną rzecz, ale także chętnie wróci tu z powrotem.
Marketing sensoryczny w aptece podsumowanie
Marketing sensoryczny w aptece jest wykorzystywany przez coraz więcej lokali. Subtelność tej formy reklamy polega na tym, że możemy nawet nie zorientować się, że mamy do czynienia z przemyślanym sposobem promocji firmy. Zresztą, kto z nas nie lubi otaczać się miłymi zapachami, pięknymi kolorami i ciekawymi dźwiękami? Marketing sensoryczny w aptece daje więc duże możliwości, jeśli tylko zostanie odpowiednio użyty.
Najnowsze komentarze