Monitoring mediów – którą aplikację wybrać?

Monitoring mediów od dłuższego czasu stał się osobną gałęzią biznesu. Działania te są coraz częściej wykorzystywane, dlatego pojawiają się nowe aplikacje do wykorzystania w tym zakresie. Czerpanie  ze zdobytych w ten sposób informacji daje firmom wiele korzyści. Poniżej przedstawimy najpopularniejsze aplikacje do monitoringu mediów i zastanowimy się, która jest najlepsza.

Newspoint

Bardzo uniwersalne narzędzie, działające w przeglądarce internetowej. Po wpisaniu szukanej frazy i zaznaczeniu okresu czasu, wyświetlają się wyniki. Są one przedstawione w formie wykresu oraz diagramów. Na wykresach tych możemy zobaczyć ilość i zakres publikacji, ich źródła, najpopularniejsze  strony czy wydźwięk. Dodatkowo, możemy wykorzystać kilka przydatnych funkcji, jak „influencerzy”. Aplikacja nadaje się świetnie do analizy sytuacji i danej marki lub branży w Internecie, gdyż monitoruje zwykłe strony, portale czy serwisy społecznościowe.

IMM (Instytut Monitoringu Mediów)

Kolejne uniwersalne narzędzie, które posiada dużo dodatkowych opcji. Po pierwsze mamy  tu efektywne wyszukiwanie poszczególnych fraz ze stron internetowych i serwisów społecznościami. Widzimy zakres i ilość publikacji, jest też opcja wypowiedzi influencerów. Aplikacja posiada również inne funkcje jak monitoring radia i telewizji czy monitoring reklam. Mogą one być przydatne dla wielu marek, właśnie tam realizujących swoje kampanie.

Unamo

Kompleksowe narzędzie do monitoringu mediów, które można zamówić w trzech opcjach. Pierwsza to standardowa możliwość monitorowania stron i serwisów społecznościowych. Kolejną jest monitoring pozycji i analiza SEO strony. Dzięki niemu można szybko reagować na wszelkie zmiany w rankingach i naprawić błędy w optymalizacji strony. Najnowszą opcją (jeszcze w wersji beta) jest monitoring obrazów, dzięki któremu można szybko znaleźć np. obecność swojego logo na różnych zdjęciach w Internecie.

Brand24

Popularne narzędzia do monitoringu i analizy sytuacji danej marki w Internecie. Oferuje ono szeroki wachlarz statystyk na temat marki, w tym różnorakich wykresów. Tradycyjnie obserwować możemy poszczególne źródła i ich zasięg. Ciekawą opcją w tej aplikacji jest możliwość bezpośredniego włączania się do dyskusji o marce i reagowania na negatywne wpisy.

Wydaje się, że na rynku nie ma czegoś takiego jak „idealne narzędzie dla każdego”. Jednak ich zróżnicowana oferta pozwala na łatwy i świadomy wybór jednego z nich. Wszystko zależy od naszych oczekiwań i potrzeb.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *