Nowoczesna komunikacja w branży farmaceutycznej

Branża farmaceutyczna to bardzo szybko rozwijająca się gałąź przemysłu. Dotyczy to zarówno Polski, jak i całego świata. Jednakże konkurencja między firmami jest duża, dlatego tak powszechne są reklamy suplementów diety i leków bez recepty. Do promocji wykorzystuje się zarówno narzędzia marketingowe starszego typu, jak i nowoczesne, alternatywne formy komunikacji. Dowiedz się, jak wygląda nowoczesna komunikacja w branży farmaceutycznej.

Reklamy leków i suplementów diety         

Oczywiście reklamowanie laikom leków na receptę nie ma sensu. Dobiera je lekarz do konkretnego przypadku i konkretnej dolegliwości, a ich wybór musi być podyktowany ugruntowaną wiedzą medyczną. Dlatego też leki na receptę i antybiotyki pojawiają się wyłącznie w marketingowej komunikacji skierowanej do lekarzy. To przede wszystkim spotkania z przedstawicielami firm farmaceutycznych i ulotki.

Jednakże reklamy leków dostępnych bez recepty i suplementów diety są jak najbardziej możliwe. W dużej mierze to właśnie od tego, czy klient spotka się z konkretną nazwą będzie zależało, czy wybierze konkretny specyfik w aptece. Firmy farmaceutyczne najczęściej kojarzą nam się z reklamami telewizyjnymi – jest ich tam mnóstwo. Jednakże branża często wybiera także alternatywne, nowoczesne formy komunikacji z klientem, wykorzystując do tego Internet.

Strony internetowe dotyczące konkretnych leków

Nowe leki pojawiają się oczywiście na stronie producenta, jednak najczęściej dla specyfiku tworzona jest osobna witryna. I słusznie, ponieważ strona może wskazywać działanie leku, informować o jego dawkowaniu czy sposobie użycia. To świetne rozwiązanie, ponieważ do strony będzie można linkować z zewnątrz.

W tym wypadku ważne jest SEM, to znaczy wypozycjonownie strony i sprawienie, by była wysoko w wynikach wyszukiwania. Także na ogólne frazy, dotyczące problemu, na który pomaga dany lek czy suplement diety.

Teksty sponsorowane i linkbuilding

Bardzo rozpowszechnioną metodą komunikacji w branży farmaceutycznej jest używanie tekstów sponsorowanych. Nie tylko ze względu na linkbuilding, czyli narzędzie potrzebne do wypozycjonowania strony głównej. W tym wypadku teksty sponsorowane muszą być wysokiej jakości i merytoryczne, ponieważ zostają najczęściej opublikowane na czołowych portalach informacyjnych i lifestylowych.

Teksty sponsorowane to świetny sposób na to, by dotrzeć z nowym suplementem czy lekiem do większej ilości osób. Środek ma w nich być pokazany jako sposób na rozwiązanie konkretnego problemu. Język korzyści bardzo dobrze się sprawdza i pozwala na oswojenie się z nazwą leku przez klientów. To zwiększa szansę, że wybiorą oni właśnie ten środek w czasie zakupów w drogerii.

Profil w mediach społecznościowych

Profile w mediach społecznościowych są niezawodnym sposobem promocji i reklamy. I chociaż na pierwszy rzut oka może się wydawać, że raczej taki rodzaj komunikacji nie pasuje do branży farmaceutycznej, nic bardziej mylnego. Profil w mediach społecznościowych to najlepszy sposób komunikacji i pozyskiwania nowych klientów.

W tym przypadku chodzi nie tyle o zrzeszanie follwersów czy obserwatorów i tworzenie społeczności, co bardziej o możliwość reklamy. Reklamowanie suplementów diety w social mediach jest bardzo dobrym rozwiązaniem i zwiększa szansę na nawiązanie więzi klient – marka. Na dodatek taka reklama jest niezwykle skuteczna, ponieważ trafia idealnie do osób, które mogą być nią zainteresowane, na przykład do odpowiedniej grupy wiekowej. Nowoczesna komunikacja może naprawdę pomóc w rozwoju branży farmaceutycznej.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *