Reklama dla lekarza

Jak może wyglądać reklama dla lekarza? Obecnie coraz więcej osób decyduje się na prywatne wizyty lekarskie. Zwykle powodem tego są bardzo długie terminy do lekarzy przyjmujących na Narodowy Fundusz Zdrowia lub po prostu większa wygoda z takiego rozwiązania. Coraz więcej lekarzy przyjmuje więc w taki sposób, a to prowadzi do zwiększania się konkurencji na tym rynku. Im większa konkurencja tym większy wybór dla klienta. To właśnie dlatego coraz więcej lekarzy zgłasza się do agencji reklamowych po to, aby rozpocząć działania promocyjne. Jednak reklama dla lekarza jest obwarowana pewnymi przepisami prawa, których jest całkiem sporo, jak w takim razie się reklamować?

Reklama dla lekarza, jakie przepisy ją regulu

Reklama dla lekarza – jakie przepisy o niej mówią?

Lekarz nie może reklamować się w taki sam sposób jak inne branże. Reklama dla lekarza jest związana ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej, która mówi, że podmiot wykonujący działalność leczniczą, czyli w tym przypadku lekarz, może podać do wiadomości publicznej informacje o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych, ale informacje te nie mogą mieć treści, ani formy reklamy. Czym w takim razie jest reklama? Według Zespołu Radców Prawnych Naczelnej Izby Lekarskiej reklamą jest informowanie ludzi o świadczeniach i usługach, podkreślanie ich zalet, w taki sposób, aby ludzie chcieli za nie zapłacić. Takich działań lekarze i dentyści nie mogą więc prowadzić.

Reklama dla lekarza – jaka jej forma jest dozwolona?

Uchwała Naczelnej Rady Lekarskiej z dnia 16 grudnia 2011 roku w sprawie szczegółowych zasad podawania do publicznej wiadomości informacji o udzielaniu przez lekarzy świadczeń zdrowotnych. Pozwala podać następujące dane: tytuł zawodowy, imię i nazwisko, miejsce, dni i godziny przyjęć, rodzaj wykonywanej praktyki zawodowej, stopień naukowy i tytuł naukowy, specjalizacje, numer telefonu, określenie cen i sposobów płatności. Informacje te mogą zostać umieszczone na nie więcej niż 2 tablicach ogłoszeniowych na zewnątrz gabinetu i nie więcej niż 2 tablice przy drogach, można je umieścić również w ogłoszeniach prasowych w rubrykach, które dotyczą usług medycznych, zmieścić je na stronach internetowych lub w specjalnych telefonach informacyjnych.

Reklama dla lekarza, w jaki sposób się reklamować

Reklama dla lekarza – jak w takim razie można się reklamować?

Wiele czynności zostało zabronionych, jednak wciąż można skorzystać z następujących sposobów na promowanie swoich świadczeń lekarskich.

  • Najlepszą reklamą jest pokazanie korzyści – nie można pisać o korzyściach związanych ze stroną medyczną, ale można pokazać wszystkie inne. Będą to na przykład duży parking przy gabinecie, dogodne godziny przyjmowania pacjentów, a także ułatwieniami dostępnymi dla osób niepełnosprawnych, starszych lub matek z dziećmi. Każda korzyść jest dobra dla klienta. Poza tym są różne rzeczy, na które zwraca uwagę pacjent, mogą to być właśnie parking czy niedaleka odległość od miejsca zamieszkania. Warto więc o nich mówić.
  • Warto pokazać zdjęcia – może zamiast dużego logo, lepszym rozwiązaniem będą zdjęcia. Jeśli gabinet jest nowoczesny i godny uwagi, warto wynająć fotografa, który potrafi zrobić zdjęcia w taki sposób, aby jak najlepiej oddawały rzeczywistość. Dzięki zdjęciom, pacjentom łatwiej będzie skojarzyć i trafić do budynku.
  • Odpowiedni slogan – przy nazwie i logo gabinetu opłaca się umieścić również slogan, należy jednak pamiętać, aby nie złamać obowiązującego prawa. Wymyślone hasło warto umieścić na wszystkich formach reklamy, tak by kojarzyło się ono z usługami danego lekarza.
  • Pokazanie się od strony eksperta – umieszczenie swojej reklamy w prasie lokalnej będzie świetnym rozwiązaniem, jednak nie chodzi tutaj tylko o taką tradycyjną jej rolę, gdzie tak naprawdę w natłoku innych informacji ona ginie. Chodzi o nawiązanie współpracy z dziennikarzem, który chętnie stworzą artykuł ze specjalistą. Jeśli uda się pojawiać w takiej prasie chociaż raz w miesiącu w roli eksperta, istnieje duże prawdopodobieństwo, że nazwisko takiego lekarza już nawet siłą rzeczy zostanie zapamiętane.

Reklama dla lekarza chociaż jest mocno ograniczona jej działalność, to jednak wciąż można informować osoby z okolicy o swoich usługach. Warto więc w pewien sposób zaskakiwać, pokazywać troskę i ludzką twarz, a tradycyjny sposób reklamowania, nie będzie tym jedynym możliwym.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *