Content marketing to skuteczne narzędzie wykorzystywane we współczesnej reklamie. Klasyczne bannery i outdoory przechodzą powoli do lamusa, a odbiorcy oczekują bardziej wyrafinowanych treści promocyjnych. Merytorycznie wartościowe treści prowadzą klienta przez lejek sprzedażowy, a w efekcie zapewniają nieustanny rozwój naszej firmy.
Jak sprzedawać przez treść?
Jak tworzyć skuteczne treści marketingowe, które pozwolą wzmocnić sprzedaż? Przede wszystkim proces budowania strategii content marketingowej powinniśmy rozpocząć od określenia kanałów komunikacji. Warto wybrać do tego celu zewnętrzne źródła oraz stworzyć wewnętrzne media firmowe, którymi samodzielnie będziemy mogli docierać do naszej grupy docelowej, a jednocześnie będą one skutecznym narzędziem wspomagającym pozycjonowanie.
Dlaczego Content is King?
Wiele sklepów internetowych z sukcesem prowadzi własne blogi, kanały YouTube oraz profile w mediach społecznościowych, które zdobywają setki laików. Za sprawą tego typu inicjatyw zdobywamy grono lojalnych odbiorców, a zarazem wzmacniamy procesy sprzedażowe. Brzmi to przekonująco, jednak macie wątpliwości, czy content marketing rzeczywiście działa? Mamy garść liczby, które powinny Was przekonać.
Ponad 80% użytkowników Internetu ma pozytywne wrażenia po zapoznaniu się z artykułem opublikowanym przez daną marki. Tylko 10% mniej konsumentów woli poznawać ofertę danej firmy w formie artykułów sponsorowanych niż w tradycyjnych reklamach. Ponadto koszt reklam content marketingowych są niemal o połowę niższe niż w przypadku klasycznych kampanii promocyjnych, a generują one 3 razy więcej leadów.
Content marketing wpływa nie tylko na budowanie relacji z użytkownikami, ale wzmacnia również działania SEO, dzięki czemu sklep staje się widoczny w wyszukiwarkach. Ponadto działania z zakresu marketingu treści są znacznie trwalsze niż kreacje banerowe.
Najnowsze komentarze